Så trött men nu är julen runt hörnet

 
 

Hej finisar, hoppas ni haft en bra fjärde advent.
Här har helgen varit rätt lugn. Var iväg och hjälpte en kompis att städa ur hennes lägenhet några timmar igår då hon flyttade tidigare i veckan. Annars har jag och barnen bara varit hemma och grejat och tagit det lugnt vilket har varit skönt. Det har varit intensiva veckor i jobbet med mycket storstäd inför jul utöver våra ordinarie städ så det har blivit lång och tuffa dagar. 
Har varit förkyld mitt upp i allt och fick ett par dagar "ledigt" i väntan på covidtest vilket innebar att jag fick avboka årets sista sjukgymnastbesök vilket känns i kroppen. Hade inget denna gången heller vilket jag inte trodde heller men det är viktigt att ta sitt ansvar för jag vill inte riskera att jag smittar någon speciellt inte då jag har flera äldre kunder i jobbet vi måste vara rädda om. 
 

Julen runt hörnet med allt ad det innebär. Hur ser era planer ut den hör julen med tanke på rådande omständigheter?  För min del påverkar inte restrektionerna mina planer något för jularna har ju inte firats något större sen jag skilde mig. Barnen är hos sin pappa över julen så det blir bara jag och P tror jag. Vi har inte hunnit planera julen något större för han har också varit hemma förkyld på sitt håll och inväntar provsvar närmaste dagarna, så vi har inte träffats på ett tag utan bara pratat på telefon. 

Helt ärligt så är jag så sliten så om jag kört på autopilot tidigare vat jag inte vad jag gör nu. Jobbet är krävande men sen har jag utbildningen som tar tid mitt upp i vardagspusslet så det blir långa dagar där jag sitter och pluggar till efter midnatt för att hinna med allt i perioder. Som tur är fungerar det bra med lilleman i skolan nu utan massa strul vilket gör det lättare på hemmaplan också utan massa konflikter och tjat. Nu stängde skolan en vecka tidigare här pga pademin men jag hoppas att det fortsätter rulla på efter lovet. 

Fick ett surt bakslag förra veckan då jag avslutade andra kursen i utbildningen och fick veta att jag kommer få ändra 2 av mina kurser nästa år pga att det inte kommer gå att genomföra praktiken som ingår i kurserna. Nått jag såklart borde varit förberedd på med tanke på lägetet just nu men ändå blev jag så besviken över. Praktiken var trots allt en av anledningarna att jag valde denna utbildningen för att kunna få möjlighet att komma ut på företag och få in en fot och knyta kontakter. Så motivationen försvann kan man väll säga, nu måste jag tänka om på flera plan. Praktiken var på 6 veckor i feb/mars vilket även inneburit paus från jobbet som verkligen hade gjort gott men nu blir det ingen paus. Tanken var även att praktiken kanske kunde leda till nått extra jobb efter praktiken att succesivt byta ut städjobbet med. Men som sagt nu får jag beta av kurserna och hoppas på att hitta något jobb till sommaren i stället om jag inte kommer på någon annan lösning. 

 
Det är inte lätt att hålla humöret uppe så här års när dagarna är gråa och mörka, det regnar och blåser. Pademin med allt vad det innebär gör ju inte saken bättre då många aktiviteter ställts in. Tråkårstid och tråktider kort sagt. 

Jag har börjat kolla på olika inspirations videos på Youtube. Finns verkligen allt där, jag har varit inne på organiseringsvideos medsmarta förvaringstips till tex kylskåp, städskåp osv. Och det finns massor av smarta tips och idéer. Så ni som behöver inspiration gå in och sök på tex oragnisering kök och ni får upp massa att välja mellan. Själv kolla jag mest på engelska och amerikanska youtubers men när det kommer till organisering så är dom totalt galna i IKEAs sortiment så titta gärna på dessa också för ännumer inspiration och tips. 

Det gäller att hålla humöret uppe och hitta på sånt man tycker är kul nu när man måste hålla sig hemma. Och oavsett man hyr en lägenhet eller äger ett hus så finns det massa kul sätt att förnya och göra om hemma. Så i kväll efter jag varit iväg och lämnat barnen så blev det adventsmys med Youtube inspiration resten av kvällen. 

Vad hittar ni på nu under dessa tider förutom julpyssel osv? 

Ha det gott och var rädda om er.
 
Kram V



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett vardagspussel

Hej och välkommen till min blogg! Vem är jag? En ensamstående skild trebarnsmamma som har haft en minst sagt tuff resa med att få ihop vardagspusslet med allt vad det innebär. Genom åren har man samlat på sig en hel del erfarenheter och får ofta frågan hur jag orkat kämpa vidare i alla motgångar och bakslag. Så därför kom jag på idén att starta den här bloggen för att dela med mig om mina tips och erfarenheter. En blogg om hur man får ihop vardagspusslet med familjelivet, jobb och ekonomi. Jag hoppas ni kommer få lite inspiration och tips att ta med er i er vardag. Dela gärna med er av era egna tips och erfarenheter. Kram Veronica

RSS 2.0