Ut med det gamla och in med nytt så redo för 2021


God fortsättning finisar!

Hoppas ni haft en trevlig nyår trots omständigheterna. Här blev det lugnt firande hos oss i lilla Kville med hjärtat och kidsen. S saknades dock  men han kommer hem nästa helg. 

Förra nyår var barnen i Jönköping så då var jag själv och firade inte alls, åt bara nån micromat och gick och la mig tidigt, välbehövligt och riktigt skönt faktiskt. I år däremot var vi däremot uppe till en bra bit efter 12 slaget.  Middagen var inte så avancerad fläskfilé potatisgratäng med kantarellsås och en god sallad till.
 
 Till dessert blev det pannacotta med chokladmouse toppad med hallon och blåbär så sjukt gott det med.
Två filmer han vi med innan det var dags att skola in det nya året med Bubbliz och Prosecco till grannarnas fyreverkerier som va riktigt fint och inte så högljudt vilket säkert uppskattdes av djurägare runtomkring. Våra små hundar är inte skotträdda och bryr sig inte alls vilket är skönt. Så vår nyår blev riktigt lugn och mysig med familjen, helt okej.
 
 

Nu är det slutet på 2 januari och första lördagen för året avklarad. Har ni satt några mål eller planer för året än?  
Jag har sedan några år tillbaks inte haft några nyårslöften för jag tycker det är något som snabbt rinner ut i sanden. Utan jag har satt upp lite olika mål och planer som jag velat genomföra eller uppnå och jobbat emot. Stora mål dela upp i mindre delmål med en plan för hur jag ska nå dom och en rimlig deadline när jag ska ha uppnått dom senast. Vissa mål kan man pricka av snabbare än planerat och vissa behöver längre tid att ro i land. 

 
I år har jag valt att sätta upp lite personliga mål för året som tex byta jobb, avsluta utbildningen och börja på en ny bla. Sen har jag även börjat sätta upp långsiktiga mål för en 5 års period.   Även dessa kan mycket väl hända att jag kan pricka av tidigare än planerat. Och för varje avklarat mål fyller jag på med något nytt jag vill göra så att jag alltid har något nytt att jobba emot.

Sen eftersom jag är i ett förhållande nu så kommer vi ju att sätta upp gemensamma mål och planer att jobba med men det har vi inte hunnit göra än. 

Tror det är viktigt att man har lite mål och planer att jobba emot speciellt i dessa tider som varit otroligt negativa pga pademin. Och det är något vi kommer få leva med ett tag detta året också innan det vänder och kommer under kontroll. Så att passa på att se över vad man vill ändra på i sitt liv, vad man är nöjd med och inte nöjd med. Vad kan man göra för att ändra på det hela osv är en bra grej att göra nu i början av året för att få vänt den negativa spiralen. Vi kan inte inte göra mer än följa restrektionerna invänta vaccin när det gäller pademin men under tiden finns det mycket vi kan ta tag i med oss själva eller i familjen.
Så ut med det gamla och in med nytt, det må ha varit ett skit år det som gick men nu får var och en se till att göra det bästa vi kan för att det nya året ska bli bättre eller hur. Så fram med papper och penna och skriv ner saker du vill ändra  på och gör en plan för året hur du ska lösa dessa.

Jag kommer dela med mig om mer av mina egna mål och planer i ett annat inlägg. 

Va nu rädda om varandra och kämpa vidare. 

Kram V





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett vardagspussel

Hej och välkommen till min blogg! Vem är jag? En ensamstående skild trebarnsmamma som har haft en minst sagt tuff resa med att få ihop vardagspusslet med allt vad det innebär. Genom åren har man samlat på sig en hel del erfarenheter och får ofta frågan hur jag orkat kämpa vidare i alla motgångar och bakslag. Så därför kom jag på idén att starta den här bloggen för att dela med mig om mina tips och erfarenheter. En blogg om hur man får ihop vardagspusslet med familjelivet, jobb och ekonomi. Jag hoppas ni kommer få lite inspiration och tips att ta med er i er vardag. Dela gärna med er av era egna tips och erfarenheter. Kram Veronica

RSS 2.0