2 månader kvar

Då var det bara 2 månader kvar på det här året hörni!
Det är inte klokt vad fort tiden går även om vissa dagar känns sega. Man kör på vecka efter vecka och gör det man förväntas göra och måste.  Jag känner att senaste månaderna varit något som passerat i en jäkla fart och att jag inte riktigt har fokus på det jag borde förnärvarande.  Vardagspusslet har rullat på med vardagsrutinerna med skola för ungarna och jobb för mig. 
 
 
Hösten gör att man påminns om att året rullar mot sitt slut med sina kaskade av färger i träd och buskar. Man kan inte undgå att märka förändringen i naturen och dagar med regn och blåst så löven yr sitter man inne med massa levande ljus och myser. Sommarens blommor ute på trappan är utbytta mot ljung och ljusslingor för att lysa upp. 
 
 
Igår var det halloween, inget som vi firar direkt mer än att vi gör lite pumpalycktor med ungarna. E älskar halloween men själv tycker jag det inte är något jag planerar in något för längre. Det var lättare att hitta på något kul när barnen var små och gillade att klä ut sig och man hittade på lite firande med vänner. Men nuförtiden hittar vi inte på något och det verkar inte bekantskapskretsen göra heller. 
I morgon ska vi däremot till Liseberg och kolla in alla pumpor  osv hela familjen så det ska bli roligt. 
Det är ju höstlov nu så det passar ju bra och eftersom vi inte han göra något kul i sommras så fick det bli lite kul i höst i stället. 
Har ni varit där?
 
 
Ja hörni nu är det bara två månader kvar på det här året. Det här året har varit fyllt med extra allt så jag har inte hunnit njuta av framstegen jag gjort. Hjulet snurrar väldigt fort så de motgångar jag haft har försvunnit i farten av allt annat som händer. Vissa saker har löst sig men ett par behövs det fortfarande jobbas på för lösa och gå vidare.
Jag jobbar vidare med mitt vikariat som blivit förlängt en sista gång fram till slutet av februari. Och jag har fått erbjudande om en annan tjänst nyligen men tackade nej och uppmanade i stället en kollega att söka den tjänsten i stället eftersom jag vet att hon önskar en fast tjänst i stället för vikariat. 
Jag håller mig till mitt vikariat så får vi se hur läget ser ut efter årskiftet. Jag måste verkligen få opererat bort skruvarna och spiken jag får mer och mer problem av. Så jag försöker bara härda ut de sista månaderna av mitt vikariat just nu. 
 
 
Vi har bott här i fyra månader nu och trivs rätt bra men är väldigt trångbodda. Ett lite större kök hade inte gjort något för det är väldigt opraktiskt och trångt när alla ungarna är hemma och vi ska äta. Några får sitta i soffan, någon vid köksön eller äta på sitt rum. Sen har vi fått tillbaks proverna på vattnet som hyresvärden kämpat med att få ordningpå i flera månader med diverse åtgärder och filter. Det är inte tjänligt så vi får fortsätta hämta vatten från jobbet vilke tär väldigt tröttsamt. Vi ska få komunaltvatten men blir troligen efter årskiftet. 
 
 
I trädgården har olika vårlökar planterats på lite olika ställen så det ska bli spännande att se hur det blir till våren. Speciellt rabatten vi fick letat fram under syrenhäcken.  Längtar till våren när allt kommer upp och man kan börja planera inför sommaren och så osv. Flyttade ju hit mitt i sommaren så blev inte mycket blommor och sånt. Samtidigt vill man ju inte göra för mycket när man hyr huset och inte äger det själva. Hade det varit mitt hus jisses vad jag hade grejat  och planterat trädgården då haha. 
 
 
Var och hälsade på min stora pälskling häromdagen också. Den här årstiden är det då de flesta hästägare helst hade hoppat över med leriga hagar och sen när vattnet fryser osv. Men jag saknar verkligen allt pysslande vinterhalvåret innebär med hästar. Man får ju klä på sig efter väder så att säga.  Beroende på hur mina operationer går så planerar jag ta hem henne sen så fort jag är back in business och klarar av stallgöran själv. Hoppas verkligen att det går smidigt och läker som det ska och blir bra efteråt så man kan komma igång med hästar igen. Men fram tills dess får jag gosa och mysa med henne in i mellan  helt enkelt. 
 
Nu ska jag hämta E som sovit över hos en kompis sen är det fixa middag innan jobbet kallar igen. 
 
Ha en fortsatt fin dag hörni 
 
Kram V
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett vardagspussel

Hej och välkommen till min blogg! Vem är jag? En ensamstående skild trebarnsmamma som har haft en minst sagt tuff resa med att få ihop vardagspusslet med allt vad det innebär. Genom åren har man samlat på sig en hel del erfarenheter och får ofta frågan hur jag orkat kämpa vidare i alla motgångar och bakslag. Så därför kom jag på idén att starta den här bloggen för att dela med mig om mina tips och erfarenheter. En blogg om hur man får ihop vardagspusslet med familjelivet, jobb och ekonomi. Jag hoppas ni kommer få lite inspiration och tips att ta med er i er vardag. Dela gärna med er av era egna tips och erfarenheter. Kram Veronica

RSS 2.0