Vips var det höst

 
Hej på er finisar!
Sist jag uppdaterade var vi inne i maj och jag hade äntligen kommit på fötter ekonomiskt igen efter en minst sagt tuff vinter som resulterade i tvist med både socialen och sen även hyresvärd. En omtumlande och väldigt jobbig vår och start på sommaren blev det. Men motgångar är ju en del av min vardag så livet har fortsatt rulla på. 
 
Kort efter förra inlägget var jag och tittade på ett litet hus som vi sen flyttade i juli. Lite trångbott men så himla mysigt och med stor terrass och trädgård och som grädde på moset med havsutsikt.  Dock går vägen nedanför med en del trafik men annars är det perfekt läge här med nära till både skola och affärer och bättre väg till jobbet. 
 
 
En som verkligen uppskattat flytten var Tess som var en riktig surkärring i lägneheten och fräste och va sur på alla. Redan första dagen märket vi skillnad på henne och det tog inte många dagar fören hon låg och myste med både Pussel, Missy och hundarna. Hon trivdes verkligen inte i lägenheten det blev väldigt tydligt efter flytten. Vi trodde hon fått någon hormonrubbning som gjort henne så grinig men det var alltså ett miljöbyte som va lösningen på det hela.  Nu får hon gå ut och in som hon vill och hon älskar det. Pussel är livrädd för att vara ute medan Missy går ner till vägen där det är väldigt mycket trafik vissa tider så i hennes fall är det väldigt stor risk att hon blir påkörd så vi vet inte riktigt hur vi ska göra med henne för hon vill ju också vara ute.
 

Sommaren gick i ett ögonblick. Tyvärr mer jobb än jag räknat med efter en minst sagt rörig sommar med inte den bästa uppsättningen av sommarpersonal. Har varit extremt rörigt och intensiva veckor så jag har varit helt slut efter jobbet och på slutet var jag och kollegorna så slitna att man hade inte mycket energi över när man va ledig in i mellan. Så sommarlovs aktiviteter har lyst med sin frånvaro i år men vi planerat att hitta på lite saker i höst och vinter i stället. 
 
 
I fredags tex efter ungarna slutat skolan åkte vi upp till Värmland över helgen. En skön lung helg med barnens morfar blev det och bara tog dagarna som det kom. Åt gott, kolla på film och umgicks.  
Har inte varit upp sedan hösten 2019 pga pademin så mycket har hänt sedan dess. Känns verkligen jätte jobbigt att inte kunnat träffas oftare för gubben börjar komma upp i åren med allt vad det innebär.
 

Hösten börjar komma där uppe också men jag tyckte allt det var grönare där än här men tror ioförsig att en del träd här nere gulnat fortare pga torkan. Men att hösten är här är tydligt med friskare luft och kyligare nätter med bara några plusgrader. Och lugnet här uppe är ju helt underbart. Till och med barnen påpekade att här är så himla lugnt mot hemma. Välbehövligt med den här weekenden med andra ord. 
 
 
Naturen här uppe är ju helt magiskt den också så galet fint. Önskar vi hade bättre väder på lördagen så vi kunnat gå ut på nån tur  och njuta av omgivningarna. Varje årstid har sin tjusning och även om jag inte är någon skogsmulle person som älskar att går timmar i skogen så uppskattar jag verkligen att vara ute och ta en paus och bara va oavsett det är en insjö i magiska värmlandsskogarna eller vid en klippa på västkusten. Jag tror vi alla skulle må bra av att ta en paus från vardagen och bara va i bland och va ute och ladda batterierna. 
Har ingen aning om vad denna sjön med mysig badplats heter men låg mellan Ekshärad och Torsby. Någon som vet vilken det är?
 
 
Detta är i varje fall Fryken på en rastplats utanför Sunne. Helt galet vackert  vilket va svårt att få med på bild men ni som varit uppe i det området vet vad jag menar.  E45:an mellan Sunne och Torsby.
 
Hur som helst så var det gott att komma iväg den här helgen. Tråkigt att inte S kunde följa med men han jobbade. Hoppas att pappa har hälsan tills nästa gång vi åker upp och att alla kan följa med då. 

Nu är vi hemma i vardagen igen med skola och jobb. Jag ska snart iväg på veckans första kvällspass. Jobbar nästan uteslutande bara kvällar nu mera så blir en del jobb hemma med mitt egna som fått stå tillbaks hela sommaren. Nu sitter jag och filar på hemsidan som jag hoppas få upp innom kort och har olika grejer på gång i höst som jag håller på att styra upp också. 
 
Det händer alltid något i vår familj och det här året har minst sagt varit innehållsrikt. Hjulet snurrar fort i perioder så det gäller att hänga med. Men tycker att vi börjar landa i allt så smått nu. Har fått sätta ner foten ett par gånger i år och sagt i från när det inte kännst bra eller fungerat, avslutat samarbeten och relationer som inte funkat längre som i sin tur gett ny plats för nya bättre saker. Och även om det är turbulent i perioder så känner jag att det faller på plats fortare och för varje negativ sak jag får undan så kommer snart något positivt in och det har verkligen rullat på senaste tiden även om jag varit väldigt sliten efter sommarens jobbkaos. 
 
Hoppas ni haft en bra sommar hur som helst och att ni är laddade för en härlig höst framöver.
 
 
Kram V
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett vardagspussel

Hej och välkommen till min blogg! Vem är jag? En ensamstående skild trebarnsmamma som har haft en minst sagt tuff resa med att få ihop vardagspusslet med allt vad det innebär. Genom åren har man samlat på sig en hel del erfarenheter och får ofta frågan hur jag orkat kämpa vidare i alla motgångar och bakslag. Så därför kom jag på idén att starta den här bloggen för att dela med mig om mina tips och erfarenheter. En blogg om hur man får ihop vardagspusslet med familjelivet, jobb och ekonomi. Jag hoppas ni kommer få lite inspiration och tips att ta med er i er vardag. Dela gärna med er av era egna tips och erfarenheter. Kram Veronica

RSS 2.0