Semester i sikte


Hej på er finisar hur går det för er i mellan regnskurarna?
Vilket skitväder vi fått rent ut sagt vad hände med sommaren vi hade innan midsommar? 
Höstrusk de lux men positiv som man är så vägrar jag ge upp tanken om att värmen faktiskt kommer tillbaks innan sommaren är helt slut. Och en varm fin höst är ju inte fel det heller. 


Det gäller att ta tillvara på de fina dagarna med andra ord och gillar man att plocka bär och svamp är detta helt klart ett riktigt bra år. Blåbär i massor och vildhallon, björnbär är på gång lite senare och kantarellerna har börjat ta fart dom med runt i kring här. Perfekt avkoppling att ta en sväng i skogen om man har möjlighet och rensa huvudet lite.  Är själv lite kass på att hitta i skogen så håller mig nära vägarna vilket innebär att fler redan varit där och länsat både bär och svamp tyvärr. 
Men det är gott att komma ut hur som helst för det är väldigt mycket runt omkring just nu. 
 
En intensiv jobbsommar lider äntligen mot sitt slut, 2 dagar jobb kvar sen väntar 1 vecka ledig. Den lär väll tyvärr gå skitfort även om jag inte har något planerat. Är så galet sliten både i kroppen och knoppen för det går i 110 från morgon till kväll både med jobb och privatliv. Men som ni som följt mig här ett tag vet vid det här laget att jag trots käppar i hjulet och jobbigare perioder inte låter mig stoppas även om man i bland är så jäkla less på skiten. 
Men motgångar behövs för att styra in dig på nya bättre vägar så lät inte bakslagen hindra dig. Du kanske behöver ett par dagar att smälta det hela och klura ut nya lösningar men fastna inte i problemet. Allt löser sig på ett eller annat sätt, stängs en dörr öppnas snart en ny.
 
 
Ungarna är hos sina pappor, S lämnade jag i stan förra helgen där vi mötte upp hans pappa för en fika innan dom drog ner till Göteborg. Tror han kommer hem nu i dagarna igen och hans syskon kommer nästa vecka gissar jag på. 
Konstaterade efter jag lämnat dom efter vår fika att det är väldigt skönt att ha en god relation med exen när man har barn ihop. Det är tyvärr inte alltid det fungerar för  alla men i det här fallet har vi fortsatt vara goda vänner och kan umgås och hitta på saker tillsammans allihopa och de små tycker det är jätte roligt att umgås med M också. Det är guld värt och något jag är väldigt tacksamöver, med de smås pappa har det skurit sig totalt sista året vilket är väldigt tråkigt. Man behöver inte va bästa vänner men har man barn ihop är det ju självklart smidigt och skönt om man kan umgås och vara vänner. Och framför allt stötta varandra när det behövs, att vara ensam förälder och rådda vardagspusslet med jobb och barn är inte lätt alla gånger. Man har en gång valt att bli föräldrar tillsammans så även om man gått skilda vägar finns ju fortfarande barnen kvar. 
 
 
 
Nej livet är inte alltid en dans på rosor och jag kan villigt erkänna att jag just nu är gott less på det mesta. Frustrerad över jobbet, skadorna påminner mig dagligen om att jag behöver byta jobb och lönen lika så. Det känns inte roligt att slita så mycket som man gör och inte få ekonomin att gå ihop, det är inte värt det och gör inte att man är speciellt motiverad att jobba heller även om man så snällt masar sig iväg varje dag. Försäkringsbolaget har inlett en utredning om jag är återställd i tummen nu ett år senare, haha nej inte direkt den hoppade ur led förra veckan och helt ärligt kommer den aldrig återfå sin styrka helt igen så trasigt är ligamentet. 
Min plan att plugga på distans i höst avslogs direkt då min kommun endast beviljar arbetslösa studier i andra kommuner. Personligen har jag svårt att förstå hur man kan neka någon att utbilda sig i dessa tider helt galet. Får jag vidareutbildat mig kan jag var en resurs och intressant för flera företag i kommunen men det är uppenbarligen inte så viktigt. Och vem har sagt att man får jobb bara för att man studerat i sin hemkommun? 
 
Jag söker jobb för fullt och fick faktiskt ett jobberbjudande igår som jag valde att tacka nej till. Åter igen att va ensamstående innebär ett jäkla pusslande så logostiken fungerar och i detta fallet var det en för lång pendelsträcka för att det skulle funka med lönen. Men jag känner mig ändå possitiv för har sökt en jäkla massa andra jobb så det känns som om en lösning väntar runt hörnet. 
I bland behöver man inte ha lösningen klar mitt framför näsan utan tillit att det faktiskt kommer lösa sig. Har man en positiv inställning och litar på att de dörrar man behöver kommer öppnas så komer dom göra det innan man vet ordet av. 

Nu är det 2 dagar jobb kvar sen ser jag fram emot min kära efterlängtade semestervecka och får se vad den har att erbjuda. Sommaren har ju inte riktigt levererat som man hoppats på hitills men som sagt den är ju inte slut än så mycket kan ju hända innan hösten tar över eller hur ;)
 
Kram V
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett vardagspussel

Hej och välkommen till min blogg! Vem är jag? En ensamstående skild trebarnsmamma som har haft en minst sagt tuff resa med att få ihop vardagspusslet med allt vad det innebär. Genom åren har man samlat på sig en hel del erfarenheter och får ofta frågan hur jag orkat kämpa vidare i alla motgångar och bakslag. Så därför kom jag på idén att starta den här bloggen för att dela med mig om mina tips och erfarenheter. En blogg om hur man får ihop vardagspusslet med familjelivet, jobb och ekonomi. Jag hoppas ni kommer få lite inspiration och tips att ta med er i er vardag. Dela gärna med er av era egna tips och erfarenheter. Kram Veronica

RSS 2.0