Sommarlovet runt hörnet

(null)
Söndag kväll och jag sitter och försöker ladda om till kommande vecka. I Uddevalla tar dom studenten på tisdag tror ja så E som går i ettan slutar på onsdag. Junior har egentligen utflykt med klassen på onsdag men han vill hellre praktisera så han har sin sista praktikdag då istället för sen har dom skolavslutning på fredag. 
Föräldrar får inte vara med mer än på utspringet och för åk 8 är det inte så märkvärdigt för det är 9:orna som är i blickfånget. 

(null)

Så nu hoppas vi att senaste veckans minst sagt ostadiga väder drar vidare så vi får en skön sommar med mycket bad och sol. 

Och på onsdag får vi veta om K får fortsätta i affären med sommarjobb. Hoppas verkligen att han får det även om det inte skulle bli så mycket. Skolan ska ev se om han ska fortsätta med praktik till hösten men om det blir på samma ställe eller om vi ska testa något annat ställe vet jag inte. Vi får se vad planen blir efter sommaren. Har bara ett möte kvar på Es skola med specialpedagoger ang hennes utredning. Hm lagom att börja med den när sommarlovet börjat… Ska bli skönt att få en paus från alla möten och telsamtal sen. 

(null)

E fick inget sommarjobb men hon har styrt upp det hela med egna planer och ska dra igång en hobbybusiness i sommar med att tillverka och sälja smycken. 

Så i fredags kom ett paket med material hon beställt och i helgen har jag hjälpt henne att få koll på ekonomin med inköp och försäljning. Och hon har börjat tillverka lite halsband och örhängen.  Riktigt fina saker är det så det här ska bli riktigt spännande att se hur det går. 

Ni ser ett smakprov ovan.  Kommer visa mer sen när hon är igång.

(null)

Annars då? 
Ja sjukskriven rullar på och rehab av tumme och fotled fortsätter. 

Skulle varit sista gången hos rehab för foten för nån vecka sedan men jag har haft lite problem med smärta så vi fortsätter några veckor till för att se till att jag får stärkt upp den med lite nya övningar. Jag har även fått börja träna på gymmet nu, inte tummen än så armövningarna är väldigt begränsade fortfarande. Men kör ben och resten av kroppen lite försiktigt och det känns jäkligt bra. 

(null)

I övrigt är det mycket fokus på att komma igång med egna verksamheten. Inte helt lätt de dagar det är mycket med ungarna så det går inte så fort. 
Samtidigt inser jag att det kommer bli svårt att komma tillbaks till jobbet. Har nämligen fått veta att schemat ändras till hösten och att jag kommer få fler dagspass vilket innebär mycket varuplock. Jag har en hel del begränsningar i vardagssysslorna som jag inte klarar av eller får ont av och hemma är det ju inte alls samma som på jobbet.
Har börjat kika på vad det finns för jobb lediga just nu så jag får lite inspo omm vad ma kan söka. Orkar inte gå sjukskriven i flera månader till. Och behöver nått tills jag kan leva på mitt egna så jag behöver hålla ögonen öppna. 

Det är ju snart ett år sedan jag blev utbränd och har bara jobbat lite in i mellan operationerna. Så hade varit toppen om jag hittar något som kan funka. 
(null)

Men nu laddar vi för skolavslutningen och hoppas att ungarna får att göra med sina planer i sommar och att vädret blir bättre. Och att vi  ska få ihop lite härliga sommarminnen med familjen också.

Vad har ni för planer i sommar? 🌸

Kram V



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Ett vardagspussel

Hej och välkommen till min blogg! Vem är jag? En ensamstående skild trebarnsmamma som har haft en minst sagt tuff resa med att få ihop vardagspusslet med allt vad det innebär. Genom åren har man samlat på sig en hel del erfarenheter och får ofta frågan hur jag orkat kämpa vidare i alla motgångar och bakslag. Så därför kom jag på idén att starta den här bloggen för att dela med mig om mina tips och erfarenheter. En blogg om hur man får ihop vardagspusslet med familjelivet, jobb och ekonomi. Jag hoppas ni kommer få lite inspiration och tips att ta med er i er vardag. Dela gärna med er av era egna tips och erfarenheter. Kram Veronica

RSS 2.0